Wideorozmowy Skype’a z Facebookiem

W zeszłym tygodniu Facebook wprowadził zapowiadaną nową usługę – wideopołączenia i kilka innych udogodnień związanych z rozmowami ze znajomymi z Facebooka.

Najważniejsze udogodnienia to pasek, na którym widoczne są nazwy osób najczęściej z nami konwersujących i wprowadzenie możliwości przeprowadzania grupowych rozmów (czatów). Wideorozmowy zostały wprowadzone we współpracy z serwisem Skype i będą udostępniane wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Więcej na ten temat:
Philip Su, Call Your Friends Right From Facebook, blog.facebook.com, 06.07.2011
J. Rosenberg, Under the Hood with Facebook Video Calling, Powered by Skype, blogs.skype.com, 07.07.2011

Efekty współpracy Facebooka i Skype jeszcze nie są dostępne dla wszystkich użytkowników, a Michael Lazerow – FC Expert Bloger pisze na łamach serwisu FastCompany, jak nowa funkcja może się przysłużyć marketerom. Ale tytuł jest zwodniczy, Lazerow pisze, że wideorozmowy nie wnoszą żadnej nowej wartości dla marketerów, bo za ich pośrednictwem nie można się kontaktować z fanami.

Ale Mark Zuckerberg ogłaszając podłączenie nowej usługi podzielił się swoimi przewidywaniami dotyczącymi przyszłości mediów społecznościowych. Stwierdził, że podstawą interakcji będzie dzielenie się treściami.

Więcej na ten temat:
M. Lazerow, Marketers: Why You, Too, Should Be Excited About Facebook Video Calling, fastcompany.com, 08.07.2011

Czy Facebook spopularyzuje wideorozmowy w sieci? Na pewno umożliwi połączenie 750 mln osób na całym świecie za pośrednictwem technologii wideo. Ile osób faktycznie zdecyduje się skorzystać z tej usługi? Facebook pewnie nie omieszka pochwalić się wynikami.