VI edycja PRaktykuj za granicą rozpoczęta!

Konkurs PRaktykuj za granicą polega na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z trzech tematów wiążących się z działaniami wspieranej w organizacji non-profit. W tym roku zaproszenie do współpracy przyjęła Fundacja Hospicyjna z Gdańska. Tym samym tematyka zadań dla studentów jest związana z szeroko pojętą promocją wolontariatu oraz działalnością Fundacji.

Zadania konkursowe brzmią następująco:

  1. Zaplanuj wydarzenia lub wprowadzenie unikalnego narzędzia promującego działalność Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce. Preferowany okres – pierwszy kwartał roku, preferowane miejsce – Warszawa. 
  2. Opracuj strategię działań PR w ramach VI kampanii Hospicjum to też Życie. Głównym celem tej edycji kampanii będzie zachęcenie osób dojrzałych (grupa wiekowa 50+) do wolontariatu hospicyjnego.
  3. Przygotuj całoroczną strategia promowania Fundacji Hospicyjnej poprzez osobę powszechnie znaną i poważaną – od kryteriów wyboru takiej osoby do sposobu wykorzystania jej wizerunku.

Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym, trwającym od 4 lutego do 3 kwietnia br., uczestnicy przygotowują projekt pracy konkursowej (3 str.). Nadesłane prace oceni jury w składzie: Gerald Abramczyk, specjalista ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego dr Jacek Warchala, Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR w IMM oraz Piotr Kławsiuć z biura prasowego Fundacji Hospicyjnej.

Jury wybierze 15 najlepszych projektów, których autorzy w II etapie – do 7 maja 2009 r. – stworzą pełne strategie konkursowe (max. 15 str.). W trzeciej, finałowej części – podczas prezentacji multimedialnej – w ostatnich dniach maja 2009 roku ocenione zostaną zdolności komunikacyjne kandydatów, a zwłaszcza styl prezentowania pomysłów, swoboda i ich sugestywność.

Zwycięzcy konkursu odbędą wakacyjne staże w zagranicznych biurach agencji Fleishman-Hillard oraz Hill & Knowlton. Otrzymają także roczne prenumeraty magazynu Brief.

Patronat medialny nad konkursem objęły: PRoto.pl., Gazeta Studencka, Brief.pl, Kariera.com.pl, Korba.pl, Dlastudneta.pl oraz Radio Kampus.

Wszelkie dodatkowe informacje znajdują się na stronie Instytutu Monitorowania Mediów w zakładce Praktykuj za granicą http://www.instytut.com.pl/harmonogram2009.