Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?
Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu oraz influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta na kryzys.
Szkolenie poprowadzą

Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?
Czy Twoja marka komunikuje się odpowiedzialnie? Czy treści Twoich kampanii są wolne od ryzyka greenwashingu, wprowadzania w błąd? Może zastanawiasz się, gdzie kończy się kreatywny przekaz, a zaczyna manipulacja treścią obarczona ryzykiem regulacyjnym i reputacyjnym?
Zapraszamy Cię na przedświąteczne spotkanie ekspertów ds. ESG, zrównoważonego rozwoju i komunikacji. Spotkanie, podczas którego poruszymy temat greenwashingu i odpowiedzialnej komunikacji.
Wraz z zaproszonymi gośćmi – Martą Kukowską i Wioletą Grzybowską z CSRInfo:
- Przejdziemy przez obowiązujące i planowane w niedługim czasie regulacje antygreenwashingowe, ale też przejdziemy przez regulacje związane ze zrównoważonym rozwojem w biznesie. Regulacje, które na pierwszy rzut oka zdają się nie mieć związku z komunikacją, tylko ze sprawozdawczością, a jednak…
- Porozmawiamy o odpowiedzialności marek i osób tworzących treści: jakie mogą być konsekwencje prawne i finansowe komunikacji wprowadzającej w błąd – nie tylko w zakresie ekologii i środowiska, ale w zakresie wielowątkowego tematu zrównoważonego rozwoju.
- Podpowiemy, jak mówić o ESG, żeby było to zrozumiałe dla odbiorców, jak budować przekaz, który jest zarówno atrakcyjny, jak i bezpieczny prawnie.
- Określimy, jaka jest rola agencji PR i marketingu jako „pierwszej linii” w walce z greenwashingiem i dezinformacją, jak PR-owcy mogą ograniczać ryzyko wprowadzania w błąd, jakie pytania zadawać klientom i jak edukować ich oraz swoje zespoły, aby uprawiać odpowiedzialną, rzetelną, uczciwą i bezpieczną komunikację.
Dołącz do nas i dowiedz się, jak tworzyć komunikację, która jest dobrą praktyką i buduje przewagę rynkową, a nie staje się viralem „ekościemy”. Nasz grudniowy webinar nie będzie tylko preselekcją pojęć. Otrzymasz na nim dawkę wiedzy, która powinna być Twoim standardem działania.
Agenda spotkania
- Wprowadzenie – kontekst ESG i zrównoważonego rozwoju w komunikacji.
- Podstawowe pojęcia i ryzyka w komunikacji: greenwashing, ESG-washing, dezinformacja.
- Obowiązujące i planowane regulacje związane z odpowiedzialną komunikacją oraz związana z nimi odpowiedzialność twórców.
- Regulacje i wytyczne w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju, mające znaczenie w komunikacji.
- Analiza kampanii uznanych za greenwashing.
- Rola agencji PR i marketingu w przeciwdziałaniu „washowania” komunikacji.
- Podsumowanie: Jak tworzyć komunikację odporną na ryzyka i budować markę godną zaufania.
Dla kogo?
Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu oraz influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta na kryzys.
Certyfikat
Za uczestnictwo w szkoleniu przewidziane są cyfrowe certyfikaty potwierdzające zdobycie wiedzy na temat przeciwdziałania greenwashingowi i budowy marek godnych zaufania.