Studenci startują w PR

Konkurs PRaktykuj za granicą jest organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz ósmy. Tegoroczna edycja odbywa się we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje – na jej rzecz studenci tworzą strategie komunikacji. Autorzy najlepszych prac pojadą na zagraniczne staże do agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR.

– Jest jak zwykle wielu uczestników, mimo że tematy konkursowe są trudne, nawet dla fachowca w branży – mówi Piotr Czarnowski, członek jury i prezes agencji FIRST PR – Wiele prac zawiera interesujące propozycje i nowe spojrzenie na komunikację. Autorzy to często ludzie, którym nikt nie powiedział, że coś jest niemożliwe, więc oni to skutecznie robią, i to jest bardzo optymistyczne.

Przez najbliższy tydzień jury będzie studiowało otrzymane prace, aby 11 kwietnia wyłonić 15 półfinalistów. Najwięcej zgłoszeń spłynęło od studentów z Warszawy, Poznania i Krakowa. – To może położyć kres dominacji Wrocławia – żartuje Anna Sanowska z Instytutu Monitorowania Mediów i przypomina, że w ubiegłorocznej edycji wszystkie miejsca na podium zostały zajęte przez wrocławian. Jednak jeśli chodzi o udział uczelni w konkursie, Uniwersytet Wrocławski znalazł się już na trzecim miejscu – po Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

Wyobraźnię studentów najbardziej pobudził temat dotyczący opracowania strategii dla działań statutowych Fundacji Dzieci Niczyje z wykorzystaniem Internetu i mediów społecznościowych.

Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.

 

Liczba prac nadesłanych do konkursu PRaktykuj za granicą w podziale na miasta

Liczba prac nadesłanych do konkursu PRaktykuj za granicą w podziale na uczelnie


 Partnerzy strategiczni