Raport IMM: Legia silna na Facebooku.

Zazwyczaj mało kolorowa Warszawa, 7 sierpnia przybrała barwy czerwono – biało – zielone.
Wieczorem zapełniły się bary i ogródki restauracji, rodziny zasiadły przed telewizorami – wszyscy oglądali mecz! Jednak dyskusja w mediach społecznościowych rozpoczęła się już dzień wczesniej, a sytuacja Legii do dzisiaj budzi żywe zainteresowanie Internautów. Szczyt zainteresowania przypada na godziny meczu – pojawiały się wtedy około 152 wzmianki na godzinę. Dzień po meczu, od rana Internauci nadal komentowali sytuację Legii. Od 9 do 16 pojawiało się średnio 118 wzmianek na godzinę.
 
Analizując komentarze w internecie można stwierdzić, że najwięcej publikacji w badanym okresie pochodzi z portalu społecznościowego Facebook. Według badań przeprowadzonych przez IMM najwięcej – bo prawie 200 wzmianek na godzinę, pojawiło się w dzień meczu, pomiędzy 20 a 24, czyli w trakcie meczu i tuż po nim.
Mimo iż, zespół ma jeden główny fanpage i parę pomniejszych – to na Facebook’u Legia Warszawa skupia prawie 300 tysięcy fanów. Trzeba dodać, że w dużej mierze są to osoby regularnie śledzące zmiany na stronach i aktywnie komentujące.

I choć w trakcie meczu nie padło tak wyczekiwane słowo „GOOOOOLLLL” to Internauci chwalą Legię za awans do IV rundy Ligii Mistrzów. Z badań IMM wynika, że większość pochwał pojawiła się właśnie na Facebook’u, ale również na forach internetowych.

Do pochwał skłonni byli nie tylko Internauci, ale również trener Molde Ole Gunnar Solskjaer, który chwalił kibiców Legii. Jego postawa wzbudziła zainteresowanie i sympatie Internautów.

 

Obecnie Internauci najczęściej zastanawiają się na jaki zespół Legia trafi w kolejnej rundzie. Losowanie odbędzie się dzisiaj, a zaraz po nim dyskusja z pewnością rozpocznie się na nowo – tym razem o szansach Legii na dalszy awans.

Autor raportu:
Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania mediów

O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie ponad 4000 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat Legii Warszawa. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 6 a 8 sierpnia (do godz. 16:00)  2013 roku.

Zobacz pozostałe raporty na stronie IMM, a więcej inspiracji i ciekawostek na www.facebook.com/IMMonitoring

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań
i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych
w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji
z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.