PRotony rozdane!

12 czerwca w Teatrze Syrena odbyła się uroczysta gala PRotony2014, zorganizowana przez PRoto.pl.  W tym roku, sponsorem strategicznym konkursu po raz kolejny był Instytut Monitorowania Mediów, a prezes IMM Paweł Sanowski wręczał nagrodę w nowej, utworzonej w tym roku, kategorii: Osoba/zespół ds. kampanii w social mediach”. Wyjątkowa jest nie tylko kategoria, ale i nagroda! Poza statuetką laureatka otrzymała bowiem nagrodę specjalną – Kompas Social Media od IMM. Wyróżnienie za działalność w mediach społecznościowych zostało przyznane aktywnej blogerce – Natalii Hatalskiej (hatalska.com). Serdecznie gratulujemy jej zwycięstwa i cieszymy się, że Natalia Hatalska będzie korzystała z naszego narzędzia do monitoringu social media.

 

Utworzenie przez PRoto.pl nowej kategorii dla aktywnych w mediach społecznościowych przedstawicieli branży PR, związane było z rosnącą siłą tej dziedziny komunikacji.  Nagroda od Instytutu Monitorowania Mediów natomiast przypomina o coraz szybciej rozwijającym się monitoringu social media, który w obecnych czasach wchodzi w skład niezbędnika każdego pijarowca. Media społecznościowe pozwalają bowiem na dotarcie z informacją o produkcie, usłudze, idei czy wydarzeniu w zasadzie do każdej zainteresowanej osoby. Umożliwiają też wskazanie osób kluczowych dla skutecznej komunikacji, w tym liderów opinii. Dlatego stanowią nieocenioną platformę dla kampanii PR-owych.

Kryzysy, które zaczęły się od 140 znaków na Twitterze, a skończyły reportażami w najważniejszych stacjach telewizyjnych, nie należą do rzadkości. Dlatego bardzo istotne jest monitorowanie social mediów i internetu oraz bieżące reagowanie, by uniknąć negatywnych konsekwencji kryzysów lub chociaż je zminimalizować. Kiedyś taką rolę głównie pełnił monitoring mediów regionalnych czy mediów niszowych. Obecnie rolę tę w dużym stopniu przejęły właśnie social media – wyjaśnia w wywiadzie dla Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Sanowski, prezes IMM.

Przykłady wielu dużych marek pokazują, że obecność w mediach społecznościowych w roli nadawcy nie jest koniecznością. Jednak nie ma wątpliwości co do tego, że dyskusja w sieci na ich temat i tak będzie się toczyć – najwyżej bez aktywnego udziału marki. Dlatego monitoring social mediów jest tak istotny dla skuteczności kampanii PR. W Instytucie Monitorowania Mediów został opracowany szereg algorytmów, filtrów i sposobów na to, by wyniki były zgodne z badanym tematem i pozbawione cyfrowych śmieci. Ręcznie dobierane, selekcjonowane i nadzorowane źródła wraz z zaawansowanymi autorskimi mechanizmami wyszukiwania danych przez słowa kluczowe, dają gwarancję trafności i poprawności wyników. Możliwość wyboru źródeł przez klienta oraz pomoc analityka w doborze zasobów adekwatnych do danego zagadnienia pozwala dodatkowo zwiększyć skuteczność całego procesu.

– Czas reakcji, od ukazania się informacji w internecie do uzyskania tej informacji w monitoringu, jest bardzo krótki. Instytut Monitorowania Mediów ma również możliwość informowania odbiorców o tym, czy materiały są pozytywne, negatywne czy neutralne, a to jest bardzo istotne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Sanowski, prezes IMM. –Jakość monitoringu mediów społecznościowych jest coraz lepsza.

Nowoczesne narzędzia analityczne, takie jak raport Kompas Social Media, wskazują, które media społecznościowe dysponują największym potencjałem komunikacyjnym, wizerunkowym i sprzedażowym oraz jaką siłę oddziaływania mają publikacje dotyczące określonej marki, produktu, idei, zjawiska lub opinii.

Wszystkim laureatom konkursu Protony 2014 życzymy kolejnych sukcesów na polu zawodowym, nie tylko w mediach społecznościowych!

Pełna lista laureatów:

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=132478&rob=PRotony_2014:_Znamy_nazwiska_laureatow!!