PRaktykuj za granicą – jeszcze tylko miesiąc

PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy, którego celem jest umożliwienie studentom zdobycia międzynarodowych doświadczeń w dziedzinie Public Relations. W wakacje trójka zwycięzców konkursu poleci do Londynu i Brukseli, aby odbyć staże w agencjach Fleishmann-Hillard, Burson-Marsteller oraz LEWIS PR.

Zadanie konkursowe polega na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego działań Fundacji Dzieci Niczyje. Do wyboru są trzy tematy, opisane na stronie internetowej konkursu. Krótkie, trzystronicowe projekty można przesyłać do 31 marca, autorzy najlepszych prac zostaną zaproszeni do wysłania pełnych strategii, a w maju finaliści będą mogli zaprezentować się przed jury.

– Dobry projekt musi zawierać rzeczowo sformułowane cele, jasno opisaną strategię i dobrane w przemyślany sposób narzędzia komunikacji – wyjaśnia Anna Sanowska z Instytutu Monitorowania Mediów – Dla studentów znakomite pole do popisu stanowią zwykle nowe narzędzia komunikacji – Internet, media społecznościowe. W tym temacie czują się swobodnie i dzięki temu tworzą innowacyjne projekty.

Konkurs PRaktykuj za granicą jest skierowany do studentów wszystkich wydziałów, interesujących się zagadnieniami public relations oraz komunikacji społecznej.

– Do udziału w konkursie potrzebne jest przede wszystkim zainteresowanie tematyką PR, bo dobra praca powinna być podparta solidną wiedzą teoretyczną – mówi Anna Sanowska – Duże znaczenie mają także oryginalne, nietuzinkowe pomysły zastosowane w strategii.

Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.

Nagrody „PRaktykuj za granicą” 2011

I miejsce – płatny staż w Londynie w agencji Fleishman-Hillard, nagroda pieniężna wysokości 2000 zł, ufundowana przez Instytut Monitorowania Mediów oraz roczna prenumerata magazynu Brief

II miejsce – płatny staż w Brukseli w agencji Burson-Marsteller, bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller oraz roczna prenumerata magazynu Brief

III miejsce – staż w Londynie w agencji LEWIS PR oraz roczna prenumerata magazynu Brief

Zadania konkursowe „PRaktykuj za granicą” 2011

I temat – Przedstaw propozycję wykorzystania portali społecznościowych i Internetu w celu podwyższenia efektywności jednego z działań statutowych Fundacji Dzieci Niczyje.

II temat –  Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

III temat –  Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje – „Dobry Rodzic – Dobry Start” jako doradcy dla profesjonalistów oraz dla rodziców z grup ryzyka, w zakresie profilaktyki krzywdzenia małych dzieci.