Nowość w IMM: Analizy – zbadaj medialną siłę marki!

Miło nam poinformować, że oddajemy do Państwa użytku ulepszoną wersję narzędzia do badania medialnej siły marki na Platformie IMM. Dotychczasowy Moduł Analityczny zmienia nazwę na Analizy. Wejście do nowego panelu statystyk jest możliwe po zalogowaniu się do Platformy IMM oraz kliknięciu w przycisk Analizy.

 

W nowych Analizach znajdziecie Państwo szereg użytecznych funkcji, które pozwalają na szybką ocenę pozycji medialnej wybranej marki na tle konkurencji na podstawie wyników monitoringu ze wszystkich rodzajów mediów. Szczególnie pomocna w tym jest zakładka Mapa medialna, w której, oprócz share of voice, prezentujemy także medialność marek na podstawie kontekstu wizerunkowego oraz zasięgu.

W tej zakładce udostępniamy także interaktywną chmurę słów. Dzięki tej statystyce można dokładnie analizować, które słowa opisujące markę były najbardziej eksponowane w treści publikacji w badanym czasie oraz przeglądać listę publikacji według wybranych słów.

 

Kolejną nowością dedykowaną do oceny pozycji medialnej jest zakładka Moc i ekspozycja, gdzie można zapoznać się z jakością wyszukanych przekazów według wskaźników pokazujących nasycenie treści słowami kluczowymi oraz ekspozycji publikacji w strukturze monitorowanego źródła, takimi jak pierwsza strona, strona główna portalu czy prime time.

Poniżej przedstawiamy wykaz pozostałych zmian, które zostały wprowadzone w odpowiedzi na zgłaszane przez Państwa potrzeby:

 

  • Generowanie wykresów z wyników wyszukiwania na frazę.
  • Filtrowania źródeł danych wykresów live – teraz dostępne są wszelkie opcje filtrowania, czyli według źródeł, AVE, mocy, autorów itp., ale także wszelkich opcji wyszukiwania zaawansowanego. Do tej pory filtrowanie było możliwe tylko według katalogów, zakładek mediów i dat.
  • Ustawienia sposobu prezentacji serii związanych z social media w opcji skumulowanej, w której wszystkie social media są prezentowane na wykresie jako jedna seria.
  • Osadzanie wykresów w prezentacjach webowych za pomocą kodu osadzenia.

 

Reputacja oraz rozpoznawalność marki od zawsze miały bardzo ważną rolę w kształtowaniu postaw klientów obecnych i potencjalnych wobec produktów czy usług. Wiedza o tym, jak konsumenci postrzegają daną markę, jest niezbędna do skutecznego zarządzania nią oraz podejmowania odpowiednich działań w obszarze komunikacji marketingowej. Analiza medialnej siły marki to proces, dzięki któremu możliwe jest znalezienie mocnych i słabych stron percepcji brandu, a także wychwycenie trendów i zmian w opiniach klientów. Co ważne, takie badanie zawsze powinno się prowadzić w porównaniu do działań najbliższej konkurencji.

 

Zachęcamy do aktywnego korzystania z możliwości panelu Analizy i zapewniamy, że już wkrótce udostępnimy kolejne funkcje.