Nowa Platforma IMM – przełomowe narzędzie w rękach klientów!

IMM stale monitoruje prasę Internet, radio, telewizję oraz Social Media. Wyniki monitoringu mediów udostępniane są klientom on-line, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem platformy internetowej. W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, 10 października 2010 roku IMM wprowadził na rynek nową wersję Platformy. Według testów Instytutu najlepsze efekty pracy na nowej aplikacji uzyskuje się stosując najbardziej popularną przeglądarkę Mozilla Firefox. W tej przeglądarce platforma pracuje też najszybciej.

Praca nad nową platformą IMM to był wielomiesięczny proces. Tworzył ją zespół ekspertów i specjalistów powołany wewnątrz firmy. Punktem wyjścia była analiza potrzeb naszych klientów. Efektem tej pracy jest nowa platforma IMM – mówi w dniu premiery Paweł Sanowski, Prezes IMM.- Dużej zmianie uległ między innymi sposób poruszania się po platformie, który poprawił szybkość wyszukiwania oraz wyświetlania materiałów – dodaje Prezes IMM.
 
Nowa Platforma ma ułatwioną nawigację, w dużym stopniu opartą na rozwiązaniach intuicyjnych, znanych wszystkim internautom z funkcjonalności np.: programów pocztowych. Dzięki skupieniu podstawowych funkcji i narzędzi w blokach na stronie głównej platformy oraz bardziej czytelnemu sposobowi zarządzania plikami, korzystanie z jej najważniejszych elementów jest w tej chwili zdecydowanie łatwiejsze. W menu bocznym, uporządkowano wszystkie katalogi: na zamówienie, systemowe i użytkownika, a w nich są gromadzone i segregowane materiały.

Praca z wynikami monitoringu mediów i modyfikacja parametrów są możliwe dzięki ikonom zgrupowanym w wyeksponowanym miejscu na stronie głównej – w górnej części planszy platformy. Dzięki możliwościom tych funkcji przygotowanie złożonego raportu czy biuletynu zajmuje kilka minut, a gotowe zestawienia materiałów można poddawać dalszym modyfikacjom.

Do tej pory, bez konieczności wykonywania dodatkowych operacji klient mógł śledzić wyłącznie pewne obszary i wybrane procesy zachodzące w trakcie pracy z wynikami monitoringu np. widział parametry przekazów mediowych, ale widok treści materiału wymagał przejścia do nowej strony przeglądarki.


Obecnie możliwe jest nie tylko sprawdzenie, czy materiał został opublikowany oraz weryfikacja jego oceny, ale również zapoznanie się z treścią bez otwierania kolejnych kart przeglądarki. W tej chwili przekazy mediowe wyświetlane są w zakładkach dedykowanych poszczególnym mediom, co pozwala na szybsze przeglądanie wyników monitoringu.
Całkowitej zmianie uległ wygląd kalendarza, a nowy mechanizm pozwala łatwiej wybrać okres, z którego zostaną wyszukane materiały.

Więcej o zmianach funkcji

Media
Zakładki z mediami znajdują się w centralnej części strony głównej. Wyniki monitoringu mediów – materiały – wyświetlają się także w centralnej części platformy – posegregowane w dedykowanych im zakładkach mediów. Kompletny wynik monitoringu forów i blogów wyświetla się w zakładce Social Media.


Materiały

Całkowicie zmieniła się forma wyświetlania przekazów przyporządkowanych poszczególnym mediom – teraz przeglądanie treści odbywa się bez wykonywania dodatkowych operacji, przechodzenia do nowych kart przeglądarki. Materiały wyświetlają się w centralnym miejscu strony głównej, pod listą wszystkich materiałów zgromadzonych w wybranych katalogach.
Nowa platforma umożliwia weryfikację – czy materiał został opublikowany oraz jego ocenę +/0/-, poprzez kliknięcie na ikonkę wybranej oceny.
Dla katalogów, w których są wprowadzone słowa kluczowe przez funkcję „zaznaczanie słów” ocena jest nadawana automatycznie z blisko 90% skutecznością. Jeśli automat jednak błędnie nada ocenę można ją w każdej chwili, w prosty sposób poprawić, klikając na ikonkę z właściwą oceną.
Użytkownik może przeczytać treść przekazu mediowego w wybranym przez siebie formacie.


Kalendarz

Nowy kalendarz pozwala użytkownikom w wygodniejszy sposób wybrać okres wyszukiwania wyników monitoringu mediów. Można także od razu wskazać wyszukiwanie w przedziałach: od ostatniego logowania, trzech i siedmiu dni.
 


Katalogi 

Katalogi uległy podziałowi na: katalogi na zamówienie, systemowe i użytkownika. Osoba korzystająca z platformy, widzi je wszystkie przez cały czas, nawet, jeśli nie trafiły do nich żadne treści. Do katalogów użytkownika oraz systemowych można dowolnie przenosić materiały z katalogów na zamówienie. Katalogi użytkownika każdy klient może dowolnie dodawać sam (analogicznie jak w programie pocztowym) i kopiować tam wybrane materiały – spełniają one funkcję dotychczasowej teczki i są pomocne w tworzeniu biuletynów, wysyłek e-mail, zipów, arkuszy xls lub wykresów z materiałów wybranych w różnych katalogach.
 

Wykresy
Dzięki tej aplikacji każdy użytkownik może stworzyć wykresy z wybranych mediów i katalogów, w dowolnej formie – liniowe, słupkowe, kołowe i kolumnowe – oraz okresu od 1 dnia do 6 miesięcy.
Użytkownik może także, ze zgromadzonych materiałów, sporządzić złożone zestawienia i zapisać je w swoim komputerze lub poddać dalszym modyfikacjom. Funkcja „Wykresy” na nowej platformie umożliwia generowanie wielu ich typów ze wszystkich materiałów zgromadzonych na platformie.

Podstrona dedykowana nowej platformie znajduje się pod linikem:

http://www.instytut.com.pl/platforma

Instytut Monitorowania Mediów powstał w 2000 roku. Monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym Facebooka, Twittera, Blipa, Goldenline.
Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP.