Najbardziej opiniotwórcze media w styczniu 2006 roku oraz podsumowanie 2005 roku

Styczniową analizę w styczniu przeprowadzono na podstawie 4641 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 stycznia 2006 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6223 razy (3004 razy w prasie, 2163 w telewizji i 1056 w radiu).

Najwięcej powołań dotyczyło Rzeczpospoliej, na którą powoływano się 1478 razy. Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą różnicą 214 publikacji, zwiększając swoją przewagę z grudnia, gdy dystans pomiędzy dziennikami stanowiły 92 materiały. Na trzeciej pozycji pozostaje Życie Warszawy (626). Natomiast na czwartej lokacie nastąpiła ponowna zmiana – w styczniu zajmuje ją Wprost.
W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Rzeczpospolita.

Wśród stacji radiowych Radio ZET zachowało pierwsze miejsca dzięki powołaniom w kontekście polityki polskiej i ciekawostek. Drugie miejsce wśród radiostacji zajmuje RMF FM. Liderem wśród stacji telewizyjnych pozostał TVN24. Natomiast zmiana nastąpiła na szczycie w rankingu najczęściej przywoływanych portali internetowych – liderem w styczniu została Interia, na drugie miejsce spadł Onet. Żadna z informacyjnych stron internetowych nie trafiła jednak do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów.

W styczniu media pisały m.in. o: tragedii w Katowicach, gdzie pod zawalonym dachem hali targowej zginęło prawie 70 osób; aferze związanej z odejściem ministra A. Mikosza, sprawie rzekomego szukania „kwitów” przez ministra Z. Wassermana, procesie beatyfikacyjnego Jana Pawła II i lustracji. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Tygodnik Wprost powrócił na pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich. Na drugim miejscu znalazła się w styczniu Polityka, a na trzecim – Newsweek. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 11 powołań. 86 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 14 proc. – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

 
Najbardziej opiniotwórcze media w 2005 roku – podsumowanie

W rankingu za rok 2005 zwyciężyła Gazeta Wyborcza z 13602 powołaniami, która wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą 787 materiałów. Stabilną trzecią pozycję utrzymało Życia Warszawy, które tylko raz w 2005 roku zajmowało czwartą lokatę – w marcu, gdy dziennik ustąpił miejsca tygodnikowi Wprost. Pierwsze miejsce wśród stacji radiowych zajęło Rado ZET, wśród stacji telewizyjnych – TVN, pośród portali internetowych Onet.pl. Te media najczęściej w ostatnim roku zajmowały pozycję lidera w swoich kategoriach.

Media były zwykle przywoływane w przeglądach prasy, a także w kontekście polskiej polityki i życia społecznego. Spośród afer i spraw bieżących najwyżej w klasyfikacji tematów powołań znalazły się: lustracja, afera Orlenu, afery w policji, lista Wildsteina, śmierć i proces beatyfikacyjny Jana Pawła II, sprawa oświadczenia Cimoszewicza – Jaruckiej oraz sprawa prywatyzacji PZU.

Rywalizację pomiędzy Faktem a Super Expressem w 2005 r. ostatecznie wygrał Fakt. Natomiast wśród tygodników opiniotwórczych pierwsze miejsce zajął Wprost, wyprzedzając Politykę i Newsweek. W badaniu uwzględniono 53834 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia – 31 grudnia 2005 r.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych.

Raport styczniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg