Najbardziej opiniotwórcze media w listopadzie 2006

Analizę IMM przeprowadzono w oparciu o 5261 przekazów mediowych z okresu 1 – 30 listopada 2006 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6614 razy (2744 razy w prasie, 2392 w telewizji i 1478 w radiu).

W listopadowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajął Dziennik z 1215 powołaniami. Jest to pierwsze zwycięstwo tej gazety w rankingu IMM.  Rzeczpospolita, lider z ubiegłego miesiąca, znalazła się na trzecim miejscu, a na drugim pozostała Gazeta Wyborcza. Dziennik cytowano najczęściej w przeglądach prasy i w kontekście polityki. O pierwszej lokacie zadecydowały jednak publikacje na temat afery związanej z lekiem Corhydron oraz materiały o zachowaniu członków Młodzieży Wszechpolskiej w czasie imprezy neofaszystowskiej na Śląsku. Gazetę Wyborczą uwzględniano najczęściej w przeglądach mediów i w kontekście polityki polskiej, natomiast Rzeczpospolitą – w przeglądach mediów oraz w kontekście rankingów i sondaży.

Czwarte miejsce w rankingu – już tradycyjnie – należy do Życia Warszawy. W listopadzie gazetę chętnie przywoływano w kontekście doniesień o przeszłości Z. Solorza-Żaka, polityki międzynarodowej i sprawy związanej z niegodnymi warunkami umierania chorych noworodków w jednym z warszawskich szpitali. Warto też zwrócić uwagę na wysokie piąte miejsce Gazety Prawnej i szóste Pulsu Biznesu. Dziewiątą pozycję w zestawieniu utrzymał Nasz Dziennik, który w ubiegłym miesiącu dosyć nieoczekiwanie wszedł do pierwszej piętnastki.

W listopadzie nastąpiła zmiana na pozycji lidera wśród stacji radiowych – najczęściej cytowano radio TOK FM. Radio ZET, drugie w zestawieniu najczęściej cytowanych stacji radiowych, dzielą od listopadowego zwycięzcy zaledwie 4 powołania. Pierwsza lokata wśród stacji telewizyjnych przypadła TVN24. Stacja nie zdołała jednak zakwalifikować się do pierwszej piętnastki najczęściej cytowanych mediów. Wśród portali internetowych po raz kolejny pierwsze miejsce zajął Onet.pl, plasując się również poza czołówką rankingu.

Listopadowe powołania mediów dotyczyły m.in. afery związanej z zamianą Corhydronu na inny lek, sprawy E. Mazura, neofaszystowskiej imprezy na Śląsku, sprawy Z. Solorza-Żaka, a także lustracji w kościele i lustracji dziennikarzy, polityki międzynarodowej i tragedii w Halembie. Najczęstszym tematem cytatów były wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska. Ze wszystkich afer najnośniejsza była tzw. afera Corhydronowa.

Wśród tygodników opinii pierwszy ponownie okazał się magazyn Wprost. W rankingu ogólnym zajął on jedenaste miejsce, choć w ubiegłym miesiącu znalazł się poza pierwszą piętnastką. Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została Gazeta Prawna. Tabloidy powróciły do ostrej rywalizacji – w listopadzie wygrał Fakt, wyprzedzając Super Express o 2 powołania.

Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem pozostaje Życie Warszawy. 86 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 14 proc. – lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport listopadowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg