Najbardziej opiniotwórcze media w czerwcu 2005 roku

Czerwcowy raport został oparty na 4567 przekazach z mediów, których autorzy cytowali wiadomości podawane na łamach innych mediów 5742 razy. Najwięcej nawiązań dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1116 razy. Ponadto Gazeta Wyborcza zwyciężyła w rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy. Rzeczpospolita nadal zajmuje drugie miejsce w ogólnym zestawieniu, a na trzeciej pozycji znajduje się Życie Warszawy. Wysokie, czwarte miejsce przypadło Radiu ZET (185 cytowań), cytowanemu w kontekście polskiej polityki. W pierwszej piętnastce najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się też RMF FM oraz PR 3 PR. Stacje telewizyjne, które były dla innych mediów najczęstszym źródłem informacji, to TVN i TVP1. W zestawieniu stron internetowych prowadzi Onet.pl, drugie miejsce zajmuje Interia.pl.Na pierwszym miejscu wśród tygodników ogólnopolskich pozostał Wprost, który wyprzedził Politykę i Newsweeka. Pierwsze miejsce wśród tabloidów przypadło Faktowi, drugie zaś zajmuje Super Express.

Najczęściej cytowano media ogólnopolskie – 4764, zaś media lokalne – 978 razy. Liderem lokalnej prasy pozostaje Życie Warszawy. Najwięcej cytatów stanowią informacje z przeglądu prasy; na drugiej pozycji uplasowały się materiały dotyczące polskiej polityki. Bardzo duża liczba cytatów w mediach była poświęcona lustracji oraz aferom w policji (CBŚ, Komenda Główna – prowokacja wobec Gazety Wyborczej) – to odpowiednio 188 i 103 odniesienia.

IMM przygotował również podsumowanie pierwszego półrocza 2005 roku. Z analizy 25758 przekazów mediowych wynika, że dziennikarze podawali wiadomości z innych mediów 33881 razy. Wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych w I połowie 2005 roku pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, która objęła zdecydowane prowadzenie, wyprzedzając Rzeczpospolitą o prawie 600 publikacji. Na trzeciej pozycji znajduje się Życie Warszawy. Pierwsze miejsca zachowali też tradycyjni liderzy: wśród stacji radiowych – Radio ZET (965), wśród stacji telewizyjnych – TVN (681), a pośród portali internetowych – Onet.pl (562). Wprost okazał się najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim, a wśród tabloidów pierwsze miejsce zajmuje Fakt. Bardzo duża liczba cytatów z półrocza dotyczyła przeglądów prasy i polityki polskiej (9056 i 4704) – te kategorie przewodzą w rankingów tematyki cytowań. Najczęściej podejmowane przez media aktualne tematy to m.in.: sprawa Orlenu (729), lustracja (703), afery w policji (703) oraz lista Wildsteina (604).

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 6 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 5 rozgłośni radiowych. Całe raporty są dostępne na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg