Mierzenie sukcesu w social media jeszcze raz

W zeszłym roku trafiłam na wyniki ankiet osobników zwanych social strategists. Poruszono m.in. kwestię mierzenia aktywności i efektów komunikacji w social media, a jakże :). Przyznam, że opracowując nasze ostatnie badanie kompletnie o tamtym zapomniałam. Wczoraj pisząc informację prasową wpadł mi w oczy wycięty wtedy wykres. Zobaczcie, co odpowiadali na pytanie o miary sukcesu kampanii:

Źródło: www.altimetergroup.com

Ja bym się tylko czepiała, że liczba fanów to nie miara zaangażowania. Ale wydźwięk informacji jest tu już na drugim miejscu a nie jak w naszym polskim badaniu gdzieś w ogonie. No i ruch na stronie (ale tego nie było na naszej liście wyboru, ponieważ pytaliśmy o dane jakie chcemy otrzymywać z monitoringu). Jak dla mnie wysoko na skali (pamiętajmy, że deklaratywnej) jest mierzenie satysfakcji klientów. Jeszcze tylko poprosimy o wystarczająco czasu i funduszy i jesteśmy w posiadaniu kompleksowych danych na temat wielkości naszego sukcesu w sieci :).

Magdalena Grabarczyk – Tokaj będzie prowadziła 30 czerwca szkolenie z Mierzenia efektów PR.
Serdecznie zapraszamy!