Media na ciebie czekały, mała! Najpopularniejsza ciąża w mediach zakończona sukcesem

Ciąża ciąży nierówna

Instytut Monitorowania Mediów zbadał przekazy internetowe dotyczące aktorek, piosenkarek i celebrytek oczekujących dziecka, w okresie czerwiec – listopad 2011 roku. Punktem wyjścia badań była ciąża Anny Muchy, stanowiąca niezwykły przykład skutecznego wykorzystania tego dosyć naturalnego etapu życia kobiety do celów autopromocji – prawie 1000 publikacji w ciągu sześciu miesięcy! Jest to bez wątpienia fenomen medialny. Rozgłosu może Musze pozazdrościć aktorka Magdalena Schejbal, która urodziła zaledwie kilka dni wcześniej, ale przy bez porównania mniejszym zainteresowaniu mediów – zaledwie 110 publikacji. Za mało skandalizujących wypowiedzi?


Czy popularność rośnie razem z brzuchem?

O niezwykłych umiejętnościach autopromocyjnych Muchy świadczy najlepiej wyrównany poziom liczby publikacji na przestrzeni miesięcy – od 150 do 200 przekazów miesięcznie, czyli około 3 publikacji dziennie. Pozornie niski wynik listopadowy z pewnością poprawi się po opublikowaniu wszystkich komunikatów na temat szczęśliwego rozwiązania. Efekty tego widoczne będą w pełnej wersji raportu.




Ojcostwo nie jest w cenie

Dziecko z reguły ma ojca, w wypadku dziecka Anny Muchy jest to Marcel Sora, media internetowe wspominały jednak o nim znacznie rzadziej niż o aktorce. Pocieszające może być jednak dla Sory, że jego ojcostwo jest i tak znacznie bardziej medialne niż ciąże wielu znanych kobiet w Polsce – prawie 180 publikacji w internecie w ciągu 6 miesięcy.


Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM


O badaniu:

Aktualne zestawnienie powstało na podstawie 1222 publikacji internetowych, które pojawiły się w okresie 1 czerwca – 25 listopada 2011 r. W pełnej wersji raportu Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów, który ukaże się 1 grudnia 2011 roku, znajdą się informacje na temat medialnej popularności również innych znanych ciężarnych, a także, między innymi, odpowiedź na fundamentalne pytanie: ile można zarobić na ciąży? Raport obejmuje okres od 1 czerwca do 30 listopada 2011 roku.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to najnowszy projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.


O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.