Koniec I etapu konkursu PRaktykuj za granicą – znamy finalistów!

30 kwietnia zakończył się I etap konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”, polegający na tworzeniu projektów działań komunikacyjnych związanych z działalnością Fundacji Komunikacji Społecznej. Do konkursu przyjęto 22 prace – to o połowę więcej niż w poprzedniej edycji „PRaktykuj za granicą”! Zgromadzone strategie uczestników zostały ocenione przez jury w składzie: prof. Jerzy Bralczyk, Instytut Dziennikarstwa, UW; Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR; Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej; Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej oraz Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów.
 
Werdyktem jury do II etapu konkursu zakwalifikowanych zostało 5 studentów:
– Karol Bandurski (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej),
– Małgorzata Drzewiecka (Szkoła Główna Handlowa)
– Maciej Matuszewski (Akademia Ekonomiczna Poznań),
– Andrzej Miłkowski (Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa)
– i Beata Orpiszewska (Uniwersytet Warszawski).

W II etapie zmagań uczestnicy konkursu będą prezentować swoje projekty kampanii. Laureatów konkursu poznamy w połowie czerwca. Nagrodami w konkursie „PRaktykuj za granicą” są staże w europejskich biurach agencji public relations Fleishman-Hillard. Trzech finalistów konkursu wyjedzie na wakacyjne praktyki do Londynu, Mediolanu lub Monachium. Tam studenci będą mieli okazję poznać światowe standardy działań PR. Ponadto laureaci otrzymają nagrody pieniężne na pokrycie kosztów podróży i/lub pobytu:
• I miejsce – wyjazd na staż do Londynu, nagroda pieniężna 1500 zł.
• II miejsce – wyjazd na staż do Mediolanu, nagroda pieniężna 1000 zł.
• III miejsca – wyjazd na staż do Monachium, nagroda pieniężna 500 zł.

Konkurs „PRaktykuj za granicą” trwa od 14 lutego 2005. W pierwszej części uczestnicy badali środowisko działań komunikacyjnych, analizowali sytuację, ustalali cele i wypracowywali strategię kampanii. Jury oceniało powstałe w ten sposób projekty, przyznając punkty w określonych kategoriach – m.in. sformułowanie celów, możliwość realizacji i oryginalność pomysłu. II edycja projektu „PRaktykuj za granicą” stworzonego przez Instytut Monitorowania Mediów miała na celu upowszechnienie idei społecznej odpowiedzialności biznesu, marketingu społecznego i działalności Fundacji Komunikacji Społecznej. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs.