Jak Adamek i Kliczko promowali Stadion we Wrocławiu

Walka Adamek kontra Kliczko w Internecie – prawie 1500 informacji w 10 dni
10 września na Stadionie we Wrocławiu odbyła się walka bokserska Tomasza Adamka i Vitalija Kliczko. W ciągu zaledwie 10 dni otaczających to wydarzenie w Internecie ukazało się na ten temat 1357 publikacji.
Najwięcej tekstów opublikowano 10 września (362 publikacje) i w dniu po walce (255). Zwiększone natężenie publikacji odnotowano też 7 września – gdy portale opublikowały wiadomość o dodatkowej puli biletów na wrocławską galę, a lokalne wydanie serwisu naszemiasto.pl zorganizowały konkurs smsowy, w którym nagrodą były bilety do Multikina na transmisję wydarzenia.

O walce najwięcej na… forum o telewizji cyfrowej
Co interesujące, temat walki Kliczki i Adamka w badanym okresie był najczęściej poruszany nie w serwisach sportowych ale… na forum tematycznym poświęconym telewizji – SAT Kurier Niezależne Forum Telewizji Cyfrowej – forum.satkurier.pl. Internauci komentowali kwestię płatnego dostępu do transmisji walki oraz wymieniali się informacjami w jaki sposób można obejrzeń niekodowaną walkę. Oczywiście publikacje o gali pojawiały się również na portalach informacyjnych o profilu sportowym: sport.pl, sport.wp.pl, sport.interia.pl, przegladsportowy.pl. W publikacjach często pojawiał się temat fizycznych przygotowań obu zawodników do walki i treningów. 26 informacji ukazało się także w lokalnym wydaniu portalu gazeta.pl – wrocław.gazeta.pl.

 

Internauci o walce – gdzie (i za ile) obejrzeć galę?
Ponad 40% (570 wpisów) na temat walki dotyczyło możliwości obejrzenia walki na żywo. Autorzy publikacji, zarówno internauci, jak i dziennikarze doradzali, jak, gdzie i za ile obejrzeć walkę. W kontekście tych dyskusji pojawiły się propozycje oglądania gali bokserskiej w Multikinie, w kanałach telewizyjnych i telewizjach kablowych – Cyfrowym Polsacie, Cyfrze +, niemieckim RTL, Vectrze, UPC. Internauci zaznaczali, że walka pokazana zostanie w systemie pay-per-view, a wydarzenia nie pokaże żadna polska stacja telewizyjna. Redakcje informowały także o dostępności kolejnych transz biletów na walkę na stadionie lub organizowały konkursy na bilety do Mulitikina.
Po zapowiedziach polskiego koszykarza grającego w lidze NBA, Marcina Gortata, że będzie kibicował Adamkowi podczas walki z Witalijem Kliczką ukazało się 11 publikacji na ten temat.


Promocja dla wrocławskiego stadionu
Dziennikarze i internauci dyskutowali również o przygotowaniu wrocławskiego stadionu na tak dużą imprezę. W Internecie pojawiły się informacje o tym, że do ostatniej chwili ten obiekt sportowy nie posiadał zezwolenia policji na przeprowadzenie tej imprezy. Na ten temat ukazało się 14 publikacji. Przed walką na stadionie odbył się również dzień otwarty obiektu, podczas którego odbył się trening Śląska Wrocław. Jeden z autorów relacji– Konrad Kaźmierczak – użył również ciekawego terminu "turystyka stadionowa", dotyczącego zwiedzania nowych polskich stadionów. Informowano, że mieszkańcy Wrocławia mogli odwiedzić nowy wrocławski obiekt sportowy po uprzednim odebraniu darmowej wejściówki. W Internecie ukazały się relacje z tej uroczystości, z materiałami multimedialnymi – zdjęciami i filmami.

Które miasto mogło się przy okazji wypromować?
W tytułach 139 publikacji padły nazwy innych miast, w których budowane są stadiony na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012: Aż 129 razy padła nazwa Wrocławia, 6-krotnie Gdańsk, 3-krotnie Poznań, jeden raz wspomniano w tym kontekście o Warszawie.

O badaniu:
Badanie obecności tematyki walki Adamek kontra Kliczko przeprowadzono w ramach projektu Kompas Social Media. Materiały uwzględnione w analizie ukazały się w Internecie w okresie 4-14 września 2011 roku. Pod uwagę w badaniu wzięto 1357 materiałów z Internetu, w których pojawiły się jednocześnie frazy: "Adamek" i "stadion we Wrocławiu". W badaniu wzięto pod uwagę 352 portale internetowe i media społecznościowe, w tym ogólnodostępne wpisy na forach, blogach, mikroblogach i serwisach społecznościowych.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to najnowszy produkt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP- elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.

Zobacz cały raport na Kompas Social Media oraz na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz poniżej.