IMM: Radio ZET liderem grudniowego zestawienia.

Na czwartym i piątym miejscu zestawienia znalazły się „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna”. Wśród medialnych tematów odnotowano również kwestię ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej oraz spór wokół Trybunału Konstytucyjnego.

 

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Dziennik Gazetę Prawną”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza wysoką pozycję w zestawieniu informacji dotyczącej kwestii ignorowania przez polski rząd zaleceń dotyczących Trybunału Konstytucyjnego.

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem grudnia był „wSieci”. Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek”, a trzecie miejsce należy do tygodnika „Wprost.

 

 

 „Forbes” kolejny miesiąc plasuje się na pierwszym miejscu w rankingu miesięczników, tym razem dzięki rankingowi aktorów, którzy wystąpili w najbardziej dochodowych filmach 2016 roku. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Pani” oraz „Playboy”.

 

 

 

 

 

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej cytowany był TVN24. Drugie miejsce należy do TVN, a na trzecim miejscu uplasowała się TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi Kazimierza Ujazdowskiego – europosła PiS, dotyczącej opinii w sprawie kryzysu w Sejmie.

 

Radio

Radio ZET ponownie zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając RMF FM oraz PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat protestu opozycji w Sejmie.  

 

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w grudniu został wPolityce.pl, za sprawą publikacji na temat ekshumacji ciała Piotra Nurowskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wp.pl. Podium internetowe zamyka Onet.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” po raz kolejny uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Najpopularniejsze były cytowania w związku ze sprawą powrotu polskiej delegacji z Londynu do Warszawy. Za DGP uplasowały się „Puls Biznesu” oraz „Money.pl”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Szczecin, ze względu na informację na temat listu skierowanego do Zakładów Chemicznych z prośbą o wsparcie finansowe. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się „Dziennik Bałtycki” oraz „Głos Wielkopolski”. Trójkę zestawienia zamyka Radio PiK.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 530 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 605 razy (2 792 razy w prasie, 1 904 w telewizji i 909 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.