IMM: Radio ZET cytowane najczęściej. Gorącym tematem protest lekarzy rezydentów

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się „Gazeta Polska” i „Dziennik Gazeta Prawna”. W październiku największą uwagę dziennikarzy przykuł protest lekarzy rezydentów i temat rekonstrukcji rządu. Kontynuowano także kwestie reformy sądownictwa w Polsce i afery reprywatyzacyjnej w Warszawie.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych października znalazła się „Rzeczpospolita”, która zawdzięcza swoją pozycję dotarciu do szczegółów nowych przepisów dużej ustawy reprywatyzacyjnej. Wyprzedziła „Gazetę Polską” oraz „Dziennik Gazetę Prawną”.

 

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem października była „Gazeta Polska”, dzięki wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim na temat reformy sądownictwa. Na drugim miejscu znalazł się „Do Rzeczy”, a trzecie miejsce zajął tygodnik „Sieci Prawdy”.

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem było „Zwierciadło”, a drugie i trzecie miejsce przypadło miesięcznikom „Forbes” oraz „Twój Styl”. Zwycięstwo w zestawieniu „Zwierciadło” zawdzięcza rozmowie z Katarzyną Nosowską na temat zawieszenia działalności zespołu Hey.

Telewizja

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną była w październiku TVN24, wyprzedzając TVPInfo oraz Polsat News. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi Beaty Szydło w sprawie zapowiadanej rekonstrukcji rządu oraz wypowiedzi ministra Jarosława Gowina na temat budowy nowej partii.

Radio

Zwycięzcą cytowalności wśród stacji radiowych w październiku jest Radio ZET, wyprzedziło RMF FM oraz PR3. Radio Zet uzyskało wiele cytowań za sprawą wypowiedzi Zofii Romaszewskiej, społecznej doradczyni Andrzeja Dudy, na temat poprawek PiS-u do projektu ustaw sądowniczych. 

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl, który zawdzięcza swoją pozycję cytowaniu wypowiedzi Andrzeja Piasecznego o czarnej liście artystów TVP. Kolejne pozycje zajmują Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne

W październiku na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce uplasował się  „Dziennik Gazeta Prawna” dzięki wypowiedzi Konstantego Radziwiłła na temat stypendiów dla młodych lekarzy. Dziennik wyprzedził m.in. „Puls Biznes” oraz „Forbes”.

Media regionalne

Wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków, w związku z informacją na temat zatrzymania po prawie 20 latach Roberta J.. Kolejne miejsca zajęła Gazeta Krakowska oraz Radio Katowice.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 7 553 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 października 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 7 744 razy (3 582 razy w prasie, 3 174 w telewizji i 988 w radio).

 

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, oraz prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.  

 

Kontakt dla mediów:

Instytut Monitorowania Mediów

Anastasiia Kuzhda

akuzhda@imm.com.pl

tel.: +48 22 378 37 50 | fax: +48 22 356 21 01

www.imm.com.pl

ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa