IMM dla społecznej odpowiedzialności mediów

Po raz pierwszy pracownicy mediów oraz PR-owcy będą mogli wypowiedzieć się na temat zmian na rynku mediów oraz reform tych instytucji. Do wzięcia udziału w badaniu zostało zaproszonych ponad 8 tys. dziennikarzy oraz 9 tys. specjalistów z branży public relations z całej Polski, którzy otrzymają anonimową ankietę.

Udział w badaniu jest szczególnie ważny dla przedstawicieli mediów, w sytuacji, gdy zaplanowane są zmiany istniejących do tej pory zasad ich działania – mówi autor projektu, dr Krzysztof R. Nowakowski z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Na podstawie wypełnionych ankiet zostanie przygotowany raport, który pomoże wskazać kierunek reform systemu medialnego, oczekiwany przez dziennikarzy oraz specjalistów ds. komunikacji.

Jesteśmy przekonani, że to badanie może być źródłem istotnych informacji dla toczącej się obecnie debaty publicznej o roli mediów. Dlatego podjęliśmy decyzję o zaangażowaniu się w ten projekt – dodaje Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu.

Ankieta do badania jest dostępna na stronie.

Projekt, oprócz IMM-u, wspierają: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Telewizja Polska SA, Polskie Radio SA, Centrum Monitoringu Wolności Prasy, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, Oddział Warszawski Stowarzyszenia Dziennikarzy RP oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest portal internetowy PRoto.pl.

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje blisko 850 tytułów prasowych, 29 stacji telewizyjnych, 53 rozgłośnie radiowe oraz ok. 800 portali internetowych. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 40 krajów.