Gazeta Wyborcza najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce: raport IMM

 

Gazeta Wyborcza w październiku była najczęściej cytowanym medium. Najwięcej powołań dotyczyło inwigilacji dziennikarzy przez służby specjalne. Według informacji Gazety Wyborczej ABW, CBA i policja w latach 2005-2007 zbierały dane na temat rozmów telefonicznych dziennikarzy. Inwigilowani w ten sposób mieli być m.in. Monika Olejnik i Bertold Kittel. GW ujawniła informacje z zakończonego śledztwa, które miało zbadać, czy kontrola dziennikarzy nie była bezprawna. Do doniesień gazety odnosił się na łamach mediów m.in. były szef CBA Mariusz Kamiński.

W powołaniach na Rzeczpospolitą dominowały informacje ekonomiczne oraz odwołania do rankingów i sondaży.

Na TVN24 najczęściej powoływano się w kontekście polityki polskiej, m.in. odnosząc się do wywiadu przeprowadzonego na antenie z Januszem Palikotem i jego komentarzy na temat Jarosława Kaczyńskiego. Za TVN24 cytowano również wypowiedź Ryszarda Kalisza, że nie zamierza się on rozstawać z SLD.

W październikowym raporcie:
Na 12 miejscu zestawienia generalnego sklasyfikowano portal tvn24.pl. Popularność medium przyniosły powołania na nowe sensacyjne wątki w sprawie zabójstwa Krzysztofa Olewnika. Z informacji zamieszczonych na portalu wynika, że w nocy przed porwaniem syna biznesmena odbyły się dwie imprezy, a w domu Olewnika prawdopodobnie doszło do morderstwa.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne – TVN24 i TVN oraz trzy stacje radiowe – RMF FM, Radio ZET i TOK FM.

Na RMF FM powoływano się w odniesieniu do katastrofy pod Smoleńskiem. Radio na podstawie otrzymanych zeznań pilotów spekulowało na temat umiejętności zawodowych załogi oraz obecności w kokpicie dowódcy sił powietrznych. Media za rozgłośnią podawały również informacje, jakoby w Smoleńsku rosyjska prokuratura znacznie ograniczyła plany polskich archeologów. Tuż za RMF (227) pozycje zajęły Radio ZET (178) i TOK FM (174).

W rankingach szczegółowych październik jest kolejnym miesiącem zwycięstw stacji ITI: TVN24 (412) i TVN (229) zdecydowanie prowadzą w zestawieniu stacji telewizyjnych.

Najczęściej komentowanym tematem w październiku była polityka polska i katastrofa pod Smoleńskiem. Jednocześnie na ich tle wyodrębniły się wyraźnie kwestie ataku na biuro PiS w Łodzi, inwigilacji dziennikarzy, sprawy K. Olewnika i dopalaczy.


 


Cały raport znajduje się na stronie IMM.

Badanie przeprowadzono na podstawie 6102 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 października 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg