Do jakiej generacji mediożerców należysz?

Nie oglądasz telewizji, nie czytasz codziennych gazet, ale dostajesz 10 wiadomości tekstowych na dobę i jesteś na Facebook’u? Masz dwadzieścia kilka lat.

Pew Center zrobił zabawny (i pouczający!) quiz, który zbada w jakim procencie należysz do „generacji Millenium” – albo może jesteś typowym przedstawicielem „pokolenia X” czy „Baby boomers”.

Mnie oczywiście najbardziej interesują wyniki pokoleniowej „konsumpcji mediów”, które można obejrzeć na zakończenie quizu. Stanowią przyczynek do mojej teorii o zmieniającym się modelu przyswajania informacji. Tylko część pytań dotyczy mediów, ale to właśnie one jednoznacznie różnicują pokolenia. Nie spodziewałabym się, że od moich dziadków bardziej odróżnia mnie to, że nie czytam codziennych gazet, niż nasze poglądy na kwestie rasowe.

Warto zauważyć, że trendy dotyczące korzystania z gazet, telewizji, mediów społecznościowych i telefonów komórkowych są stałe – czyli w kolejnych pokoleniach dzienne spożycie gazet i telewizji spada, a mediów społecznościowych i telefonów komórkowych rośnie. Niby banał, ale dwie rzeczy mnie zaskoczyły: spadająca popularność telewizji i liczba sms-ów, które wysyła do siebie pokolenie Millenium – najwięcej w przedziale 10 do 49 oraz powyżej 50 dziennie (sic!).

Czy komuś udało się zostać zaliczonym do innego pokolenia niż by sugerował wiek?