Dlaczego monitoring radia i telewizji jest potrzebny?

 

Nie prowadzisz komunikacji w mediach klasycznych? Nie masz szans zaistnieć wvgłównym wydaniu programów informacyjnych? Twoja kampania będzie realizowana tylko w mediach społecznościowych?

Nawet jeśli odpowiadasz twierdząco na wszystkie powyższe pytania, nie oznacza to wcale, że powinieneś zrezygnować z monitorowania mediów w modelu 360. Dlaczego?

 

1. Jeśli komunikację opierasz tylko na własnych mediach internetowych (takich jak blog czy profile w social mediach) i wypowiedziach eksperckich w prasie, nie oznacza to, że dziennikarze radiowi i telewizyjni sami nie podejmą tematu związanego z Twoją marką. Oko monitoringu warto skierować na media RTV szczególnie podczas wprowadzania nowej kampanii i obowiązkowo, jeśli zaistnieje podejrzenie sytuacji kryzysowej. Do dobrych praktyk należy też monitoring zagadnień związanych z całą branżą, w tym śledzenie działań konkurencji.

 

2. Dzisiaj granice między mediami są mocno zatarte. W internecie możemy posłuchać radia i obejrzeć transmisje na żywo, telewizja wykorzystuje możliwości multiscreeningu, prasa rozwija prenumeraty wydań elektronicznych. Media klasyczne często podejmują tematy, które swoje źródło mają w internecie. Jeśli zatem planujesz viralową kampanię, niezbędna może okazać się analiza efektów we wszystkich mediach.

 

3. Polskie media nie zamykają się na liście najpopularniejszych stacji i ich głównych programów. Dużą moc komunikacyjną mają także media regionalne, które chętnie angażują się w tematy związane z lokalnym rynkiem – a to może być dobra okazja na poprowadzenie komunikacji także z perspektywy małych przedsiębiorstw oraz lokalnych oddziałów większych firm.

 

Telewizja oraz radio – nawet jeśli mowa o mediach regionalnych – cieszą się dotarciem do największej liczby odbiorców. Monitoring RTV pomaga zbadać branżową dyskusję w tych kanałach oraz stworzyć odpowiednią strategię komunikacji, która umożliwi pełne wykorzystanie potencjału mediów klasycznych.

 

Specjaliści IMM pomagają w jak najlepszym dookreśleniu zagadnień, kontekstów oraz zakresu czasowego, aby wynik monitoringu radia i telewizji dokładnie spełniał potrzeby klientów.