Czy IMM przełamie dominację Kantara?

– Naszym celem jest opanowanie 30% rynku w ciągu 3 lat – mówi Monika Nowicka, kierownik projektu admonit w IMM – W ciągu ostatnich 12 lat zdobyliśmy olbrzymią wiedzę o rynku prasowym, telewizyjnym, radiowym i internetowym, a dzięki uzyskanej synergii mamy stosunkowo niskie koszty. Te dwa czynniki pozwolą nam zaoferować produkt o bardzo wysokiej jakości, ale w cenie niższej od konkurencji. Dysponujemy też innymi atutami – oferujemy monitoring z 450 tytułów prasowych. Zakres ten w najbliższych miesiącach zwiększymy do 1000 (aktualnie w ofercie Kantar Media monitorowanych jest około 300). W odróżnieniu od konkurencji nasze dane są udostępniane na bieżąco w systemie dziennym.

W ramach narzędzia admonit on-line, można szczegółowo analizować wydatki reklamowe w branżach, monitorować działalność konkurencji i weryfikować realizację media planów. W tej chwili dostępne są dane z prasy, radia i telewizji, ale jeszcze w 2013 zostanie wdrożony monitoring wydatków reklamowych w internecie.

Admonit pozwala z jednej strony na weryfikację emisji własnych reklam, a z drugiej strony umożliwia analizę strategii mediowej i promocji produktów konkurencji. Aplikacja dla użytkownika daje bardzo szerokie możliwości m.in. tworzenie spot-list dla konkretnych reklam, raportów podsumowujących i porównujących. W systemie przewidziano też możliwość podglądu kreacji oraz ustawiania alertów na nowe kampanie branżowe.
Admonit (www.admonit.pl) powstał jako projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Usługa umożliwia łączenie analizy przekazów mediowych i reklamy. Admonit to dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu, jedynym wymaganiem jest połączenie z internetem. Aktualizowanie danych w admonit następuje w czasie rzeczywistym.


Instytut Monitorowania Mediów to największa firma w branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.