Co nas angażuje w mediach społecznościowych: marki samochodów osobowych

Monitorując media, zwróciliśmy uwagę na fanpage’e i autorów publikujących najwięcej treści w kontekście 27 konkretnych nazw marek samochodów osobowych. Przyjrzeliśmy się im bliżej, wyodrębniając następnie tych, którzy docierają ze swoim przekazem do szerokiej grupy odbiorców. W kolejnym kroku odrzuciliśmy oficjalne publikacje marek samochodowych oraz autorów piszących o rajdach, wyścigach, a także sprzedaży i innych usługach. Ostateczne zestawienie w podziale na Instagram, YouTube, Twitter i Facebook zostało skonstruowane na podstawie średniej wyliczonej z liczby publikacji i ich dotarcia oraz zweryfikowane pod kątem zaangażowania odbiorców (liczby interakcji: polubień, udostępnień i komentarzy zostawianych pod postami).

 

W pliku pdf, który można pobrać u dołu strony, znajdują się szczegółowe statystyki, komentarz o charakterze komunikacji w każdej z platform społecznościowych oraz kilka słów od autorów wybranych profili, rozbudowana metodologia i podsumowanie.

 

O badaniu:

Zestawienie „Co nas angażuje w mediach społecznościowych: marki samochodów osobowych” wykonano na podstawie analizy danych Instytutu Monitorowania Mediów: ponad 393 tysięcy materiałów opublikowanych w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 roku w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram, YouTube, Facebook). Publikacje zostały zmonitorowane pod kątem wzmianek o dwudziestu siedmiu markach samochodów osobowych.

Zebrane materiały zostały posortowane według autorów publikacji, następnie wyodrębniono tych tworzących najwięcej treści i sklasyfikowano ich według liczby odbiorców i poziomu zaangażowania (interakcje monitorujemy do 36 godzin po opublikowaniu postu). Pozostałe statystyki zostały wygenerowane z modułu analitycznego IMM, przy czym dotarcie to wskaźnik dostarczający informacji o uśrednionej potencjalnej liczbie odbiorców danego przekazu, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) to wskaźnik obrazujący szacunkową wartość publikacji uzyskaną przez porównanie z kosztami publikacji reklamy o takim samym formacie – metoda pozwala na określenie, jaka jest wartość publikacji wyrażona w złotówkach, co pozwala m.in. na porównanie efektywności działań z konkurencją lub sprawdzenia skali i siły dotarcia przekazów w mediach.

Zdjęcia ilustrujące poszczególne profile z zestawienia zostały opublikowane za zgodą ich właścicieli wyłącznie na potrzeby raportu. Są oni także autorami krótkich biogramów oraz komentarzy na temat poszczególnych platform społecznościowych w kontekście branży samochodów osobowych.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

 

Autor zestawienia:

Magdalena Pawłowska

młodszy specjalista ds. content marketingu

+48 22 378 37 50

mpawlowska@imm.com.pl