Woda tematem odpowiedzialnego biznesu – analiza medialna FOB i IMM

Tematyka odpowiedzialnego biznesu jest stale obecna w mediach. W 2016 roku tylko na temat wody w kontekście CSR opublikowano niemal 2 tysiące tekstów w prasie oraz internecie. Opracowania mogły dotrzeć do niemal 50 milionów czytelników, co tworzy imponujące grono odbiorców. Z danych IMM wynika, że zagadnienia te najczęściej podejmowały opiniotwórcze dzienniki: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz branżowy dwutygodnik „Środowisko”.

Jeśli chodzi o szerzenie wiedzy na temat CSR, w artykułach prasowych oraz internetowych można znaleźć bardzo praktyczne informacje. To cenne wskazówki dla przedsiębiorców, którzy chcą włączyć się w trend biznesu odpowiedzialnego społecznie. Czytelnicy mogą znaleźć pomysły lub zainspirować się do działań w konkretnych branżach np. poprzez analizowanie case study konkretnych marek.

Wśród najważniejszych obszarów CSR eksponowanych w mediach – obok zagadnień konsumenckich czy rozwoju lokalnych społeczności – zdecydowanie należy wymienić dbałość o środowisko naturalne. Wiele długofalowych kampanii i doraźnych projektów prowadzonych przez duże i małe firmy skupia się właśnie na tej dziedzinie. Wśród interesujących przykładów, o których można było dowiedzieć się z mediów, warto wskazać inicjatywę kopalni Bogdanka. W wyniku prac górniczych w Nadrybiu powstał sztuczny zbiornik wodny, gdzie z czasem zaczęły osiedlać się różne gatunki ptactwa. Kopalnia wzięła więc pod opiekę nowy zalew oraz jego dzikich mieszkańców i razem z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Ptaków stworzyła edukacyjną ścieżkę przyrodniczą. Proekologiczne działania na rzecz wody to też naturalny obszar dla marki Żywiec Zdrój. Prowadzi ona długofalowy projekt CSR „Po stronie natury”, który mierzy się z problemem ograniczonych zasobów wody pitnej, realizując szeroko zakrojoną akcję sadzenia drzew. W mediach popularnym tematem była też letnia akcja marki na Helu, gdzie na plaży turyści mogli wymieniać puste opakowania po napojach na schłodzone butelki wody mineralnej. Projekty tego typu cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów i odbiorców mediów, przy okazji wzmacniając skutecznie wizerunek firmy.

 

Pełny raport do przeczytania tutaj.