Wielkanoc na Facebooku

Na temat zbliżających się świąt Wielkanocnych tylko w ostatnich trzech dniach (od 21.03 do 23.03.2016) ukazało się ponad 12 tys. wzmianek w internecie i social media, które mogły zostać wyświetlone nawet 45 mln razy. Dane zostały przygotowane na zlecenie Radia Kolor.

Najwięcej informacji pojawiło się na Facebooku, gdzie ukazało się ponad 60% wszystkich wzmianek, Twitterze oraz w serwisie Google Plus. Internauci wspominają również o Wielkanocy na Instagramie, gdzie udostępniają zdjęcia potraw świątecznych, pisanek czy innych ręcznie robionych dekoracji.

Jak wynika z monitoringu internetu w IMM, internauci podjęli w temacie świąt ponad 180 tys. różnego rodzaju interakcji, takich jak: udostępnienia, polubienia czy komentarze.

Święta Wielkanocne w internecie zostały zdominowane przez tematykę kulinarną oraz podróżniczą.  Coraz częściej ludzie szukają kulinarnych inspiracji w sieci. Na portalach oraz forach internetowych możemy odnaleźć przepisy na potrawy świąteczne, te tradycyjnie i niezwykłe. Króluje barszcz biały, smakowite pasztety, mazurki w nowych odsłonach, bez których Wielkanoc nie może się udać.

Święta to doskonały czas dla podróżników. Wiedzą o tym biura podróży, które oferują odpoczynek w różnych miejscach w Polsce i na świecie. Z monitoringu IMM wynika, że ludzie poszukują miejsc na wymarzone święta właśnie w internecie, a ci którzy nie zaplanowali wcześniej urlopu, próbują znaleźć coś na ostatnią chwilę, byle tylko spędzić święta nad morzem, „Pomocy!!! Wielkanoc w pakiecie na morzem szukam…. Ktos moze widzial jeszcze jakis ostatek?” – woła użytkownik Facebooka.

Zajączek wielkanocny to jeden z najpopularniejszych symboli świąt. W ostatnich trzech dniach słowo „zając” w kontekście świąt pojawiło się prawie 400 razy i wywołało 3,5 tys. interakcji. Najwięcej wzmianek o zającu pojawiło się na Facebooku oraz Instagramie w kontekście życzeń oraz prezentów świątecznych.

Jakie prezenty na święta Wielkanocne?

Najwięcej o prezentach Wielkanocnych mówi się na Facebooku (56% wszystkich wzmianek), Instagramie oraz Twitterze. Internauci zastanawiają się, jakie prezenty może przynieść zajączek. W  czołówce najczęściej pojawiających się pomysłów na prezenty wielkanocne znalazły się produkty kosmetyczne, książki oraz gadżety.