Black Friday – social media style

Ostatni weekend upłynął pod znakiem Black Friday – amerykańskiej tradycji marketingowej, która szybko zadomowiła się w Polsce. Publikacje o zakupowych okazjach opanowały przez kilka dni media społecznościowe.

Od 23 do 27 listopada (czwartek-poniedziałek) w internecie i mediach społeczności IMM zmonitorował pond 41 tysięcy publikacji związanych z hasłami Black Friday oraz Cyber Monday. Najwięcej treści powstało oczywiście w piątek (niemal 50 proc. wszystkich zmonitorowanych w tym okresie materiałów), ale dyskusja na dobre zaczęła się rozkręcać już w środę.

Ponad połowa wszystkich publikacji na ten temat powstała na Facebooku (53 proc.), kolejne aktywne źródła to Twitter (19 proc.) oraz Instagram (16 proc.). Posty te wygenerowały niemal 6,5 miliona interakcji, z czego największą część stanowiły udostępnienia oraz polubienia. Dominację Facebooka widać w zestawieniu najaktywniejszych marek publikujących treści związane z Friday i Cyber Monday, które cieszyły się największym dotarciem. W pierwszej trójce znalazły się właśnie fanpage’e z portalu Zuckerberga: Groupon, Orange oraz Pizza Hut.