Najbardziej opiniotwórcze media 2015

Rok 2015 został zdominowany przez tematy związane ze zmianami w rzeczywistości politycznej podyktowanymi wyborami prezydenckimi oraz parlamentarnymi. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów 2015 ” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz radio RMF FM – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Piątkę najbardziej opiniotwórczych mediów 2015 zamykają kolejno TVN24 oraz Radio ZET. W mediach często poruszano kwestie rywalizacji międzypartyjnych, kampanii wyborczych oraz zmian, które miałyby zostać wprowadzone po objęciu władzy przez nowy obóz rządzący. Szerokim echem odbiła się afera podsłuchowa i wypływające na światło dzienne nowe, nieznane wcześniej zapisy rozmów pomiędzy politykami, które skutkowały szeregiem dymisji w rządzie Ewy Kopacz. Często komentowano także problem imigracyjny w Europie.

W tym miesiącu dominowały tematy polityczne związane ze zmianami wprowadzanymi przez rząd PiS. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz telewizję TVN24 – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

W listopadzie dominowały tematy polityczne związane z tworzeniem się nowego rządu PiS. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz RMF FM – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

W tym miesiącu dominowały tematy polityczne związane z wyborami parlamentarnymi w Polsce. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dwie stacje radiowe – RMF FM oraz Radio ZET – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajął dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. W mediach często poruszane były kwestie związane z debatami telewizyjnymi pomiędzy rywalizującymi ze sobą przedstawicielami partii politycznych. Szeroko komentowano echa afery podsłuchowej oraz wyznanie księdza Krzysztofa Charamsy na temat jego orientacji homoseksualnej.

W tym miesiącu dominowały tematy społeczno-polityczne związane z narastającym kryzysem imigracyjnym w Europie. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając tygodnik Newsweek oraz dziennik Rzeczpospolita – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz radio RMF FM. W mediach często poruszane były kwestie związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi oraz kosztownym urlopem przewodniczącego NSZZ „Solidarność” Piotra Dudy w Kołobrzegu. Szeroko komentowano także wypowiedź ambasadora Rosji w Polsce na temat relacji polsko-rosyjskich.

W sierpniu dominowały tematy polityczne związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz tygodnik Wprost. W mediach często poruszane były kwestie afery podsłuchowej w kontekście rozmowy Donalda Tuska z Janem Kulczykiem. Szeroko komentowano także sprawę „kilometrówek” Andrzeja Dudy.

Maj został zdominowany przez tematykę związaną z kampanią wyborczą oraz II turą wyborów prezydenckich. Na fotel lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” powróciła Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita  oraz stację TVN - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz radio RMF FM. W mediach często poruszane były kwestie sondażowych wyników wyborczych oraz porażki Bronisława Komorowskiego w I turze. Szeroko komentowano także nowe fakty związane z aferą podsłuchową, w szczególności, w odniesieniu do ujawnionych przez tygodnik Do Rzeczy rozmów pomiędzy minister Elżbietą Bieńkowską a szefem CBA Pawłem Wojtunikiem, jak również kwestię lokalizacji pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej.

Lipiec upłynął pod znakiem kolejnych odsłon afery podsłuchowej. Na fotel lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” powróciła Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz stację TVN 24 – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajął Dziennik Gazeta Prawna oraz tygodnik Do Rzeczy. W mediach często poruszane były kwestie afery podsłuchowej w kontekście sprawy Marka Falenty oraz rozmowy Aleksander Kwaśniewski - Ryszard Kalisz. Szeroko komentowano także sprawę dopalaczy, w szczególności kampanię społeczną Głównego Inspektora Sanitarnego „Stop dopalaczom”, jak również areszty w tej sprawie.

W czerwcu dominowały tematy polityczne związane ze zmianami personalnymi w rządzie Ewy Kopacz w związku z nowymi publikacjami w sprawie afery podsłuchowej. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz radio RMF FM - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajął Dziennik Gazeta Prawna oraz telewizja TVN24. W mediach często poruszane były kwestie sondażowego poparcia dla partii politycznych oraz sytuacji powyborczej. Szeroko komentowano wyniki wyborów prezydenckich, a także przywoływano przypuszczenia na temat zwycięzców zbliżających się wyborów parlamentarnych.

Kwiecień upłynął pod znakiem politycznych rozgrywek pomiędzy kandydatami ubiegającymi się o fotel prezydencki.  Pierwsze  miejsce w kwietniowym rankingu zajęło radio RMF FM, znacznie wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz dziennik Rzeczpospolita - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach uplasowała się telewizja TVN24 oraz Dziennik Gazeta Prawna. Szerokim echem odbiły się nowe zapisy ze stenogramów z katastrofy smoleńskiej oraz kandydatura 31-letniej Anny Kalaty na stanowisko prezesa ZUS. W mediach często poruszano również tematy związane z  wypowiedziami szefa FBI na temat udziału Polski w holokauście i przetargiem na śmigłowce dla polskiej armii.

W marcu pierwszą pozycję wśród najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie obroniła Gazeta Wyborcza, wyprzedzając w rankingu tygodnik Wprost oraz dziennik Rzeczpospolita - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach uplasowała się telewizja TVN24 oraz radio RMF FM. Marzec upłynął pod znakiem zbliżających się wyborów prezydenckich i komentarzy na temat kandydatów na prezydenta Polski. Często poruszanymi tematami w mediach były również kontrowersje wokół SKOK-ów i udziale w tej sprawie  jednego z kandydatów – Andrzeja Dudy, a także kwestie związane z aferą podsłuchową w MSW, katastrofą samolotu linii Germanwings, skandalem w łódzkim Zakładzie Karnym oraz echami afery Wprost dotyczącej Kamila Durczoka.

W lutym pozycje najbardziej opiniotwórczych mediów zajęły: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita oraz radio RMF FM - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach uplasowały się tygodnik Wprost oraz TVN24. W lutym dominowały tematy polityczne,  odnoszące się do afery podsłuchowej związanej z powołaniem w MSW tajnej grupy inwigilującej szefów służb specjalnych oraz coraz trudniejszej sytuacji na Ukrainie i potrzebie wzmocnienia polskiej obronności. Dużym zainteresowaniem cieszyły się takie tematy, jak: napięte relacje polsko-rosyjskie, kandydaci do wyborów prezydenckich i ich konwencje wyborcze oraz afera Kamila Durczoka opisana przez Wprost, która jednak nie była tak szeroko komentowana przez inne media, aby uplasować tygodnik na pierwszej pozycji w rankingu. 

W styczniu pozycje najbardziej opiniotwórczych mediów zajęły dzienniki: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Fakt. - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach uplasowały się Radio RMF FM i TVN24. Pierwszy miesiąc bieżącego roku zdominowała polityka. Dużym zainteresowaniem cieszyły się takie tematy, jak: kandydaci do wyborów prezydenckich i kampanie wyborcze, a zwłaszcza sylwetka Magdaleny Ogórek, strajki górników i rolników, czy kwestia sprzedaży broni na Ukrainę przez Polskę.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! +48 22 378 37 50