Adamek, Kliczko i promocja Wrocławia [badanie]

Walka bokserska Adamka i Kliczki przyniosła wrocławskiemu Stadionowi prawie 1500 wzmianek w Internecie w ciągu 10 dni. Portale sportowe relacjonowały dzień otwarty na Stadionie, które to praktyki zostały określony jako nowe zjawisko „turystyki stadionowej”. Internauci omawiali stopień przygotowania stadionu do walki i komentowali informację o braku zezwolenia policji na przeprowadzenie imprezy. Gala okazała się też okazją promocji dla innych stadionów… Jednak całe wydarzenie zostało zdominowane przez problem: jak obejrzeć transmisję za darmo? Najwięcej publikacji i komentarzy dotyczących tego wydarzenia pojawiło się nie na portalach sportowych, ale na forum o telewizji cyfrowej, gdzie internauci rozmawiali o systemie PPV i wymieniali się sposobami na obejrzenie walki bez konieczności opłat. Zobacz wyniki kolejnego raportu Kompas Social Media. W badaniu wzięto pod uwagę 352 portale internetowe i media społecznościowe, w tym ogólnodostępne wpisy na forach, blogach, mikroblogach i serwisach społecznościowych.