Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?

Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu oraz influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta na kryzys.

Ikona kalendarza

Data

18 grudnia 2025

Ikona zegara

Godzina

12:00 pm Europe/Warsaw

Ikona czasu trwania

Czas trwania

1 godzina

Szkolenie poprowadzą

Robert Sadowski

Robert Sadowski

Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej, Instytut Monitorowania Mediów.

Z branżą monitoringu mediów związany od 2017 roku. W Instytucie Monitorowania Mediów odpowiada za SEO, SEM, serwisy internetowe, landing pages, webinaria szkoleniowe, e-mail marketing, web analitykę, kampanie reklamowe oraz wykłady promocyjne dla studentów.Z wykształcenia magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z marketingu i strategii marketingowych. Pracował w Instytucie Matematycznym PAN, CV-Online i Netsprint S.A. Pasjonat e-mailingu, content marketingu, web analityki, SEO i SEM. Autor wielu artykułów i raportów branżowych.

Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?

 

Czy Twoja marka komunikuje się odpowiedzialnie? Czy treści Twoich kampanii są wolne od ryzyka greenwashingu, wprowadzania w błąd? Może zastanawiasz się, gdzie kończy się kreatywny przekaz, a zaczyna manipulacja treścią obarczona ryzykiem regulacyjnym i reputacyjnym?

Zapraszamy Cię na przedświąteczne spotkanie ekspertów ds. ESG, zrównoważonego rozwoju i komunikacji. Spotkanie, podczas którego poruszymy temat greenwashingu i odpowiedzialnej komunikacji.

 

Wraz z zaproszonymi gośćmi – Martą KukowskąWioletą GrzybowskąCSRInfo:

  • Przejdziemy przez obowiązujące i planowane w niedługim czasie regulacje antygreenwashingowe, ale też przejdziemy przez regulacje związane ze zrównoważonym rozwojem w biznesie. Regulacje, które na pierwszy rzut oka zdają się nie mieć związku z komunikacją, tylko ze sprawozdawczością, a jednak…
  • Porozmawiamy o odpowiedzialności marek i osób tworzących treści: jakie mogą być konsekwencje prawne i finansowe komunikacji wprowadzającej w błąd – nie tylko w zakresie ekologii i środowiska, ale w zakresie wielowątkowego tematu zrównoważonego rozwoju.
  • Podpowiemy, jak mówić o ESG, żeby było to zrozumiałe dla odbiorców, jak budować przekaz, który jest zarówno atrakcyjny, jak i bezpieczny prawnie.
  • Określimy, jaka jest rola agencji PR i marketingu jako „pierwszej linii” w walce z greenwashingiem i dezinformacją, jak PR-owcy mogą ograniczać ryzyko wprowadzania w błąd, jakie pytania zadawać klientom i jak edukować ich oraz swoje zespoły, aby uprawiać odpowiedzialną, rzetelną, uczciwą i bezpieczną komunikację.

 

Dołącz do nas i dowiedz się, jak tworzyć komunikację, która jest dobrą praktyką i buduje przewagę rynkową, a nie staje się viralem „ekościemy”. Nasz grudniowy webinar nie będzie tylko preselekcją pojęć. Otrzymasz na nim dawkę wiedzy, która powinna być Twoim standardem działania.

Agenda spotkania

Agenda spotkania

  • Wprowadzenie – kontekst ESG i zrównoważonego rozwoju w komunikacji.
  • Podstawowe pojęcia i ryzyka w komunikacji: greenwashing, ESG-washing, dezinformacja.
  • Obowiązujące i planowane regulacje związane z odpowiedzialną komunikacją oraz związana z nimi odpowiedzialność twórców.
  • Regulacje i wytyczne w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju, mające znaczenie w komunikacji.
  • Analiza kampanii uznanych za greenwashing.
  • Rola agencji PR i marketingu w przeciwdziałaniu washowania” komunikacji.
  • Podsumowanie: Jak tworzyć komunikację odporną na ryzyka i budować markę godną zaufania.
Dla kogo?

Dla kogo?

Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu oraz influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta na kryzys.

Certyfikat

Certyfikat

Za uczestnictwo w szkoleniu przewidziane są cyfrowe certyfikaty potwierdzające zdobycie wiedzy na temat przeciwdziałania greenwashingowi i budowy marek godnych zaufania.

Newsletter promo