Logotyp Praktykuj za granicą

 

 

Staż na START z IMM

Czym jest PRraktykuj za granicą?

„PRaktykuj za granicą” to ogólnopolski konkurs, organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów. Skierowany jest do studentów, którzy chcą zdobyć doświadczenie zawodowe w renomowanych agencjach public relations o zasięgu globalnym.
Finaliści konkursu odbywają płatne staże w europejskich filiach agencji PR. Ponadto na uczestników czekają liczne nagrody dodatkowe.
XI edycja konkursu PRaktykuj za granicą dobiegła końca! Pierwsze miejsce zdobył Michał Szalast, drugie Sara El Nemr, a trzecie Marta Szyszka. Dodatkowo przyznana została nagroda specjalna dla Natalii Pochwały. Lista laureatów jest również dostępna na stronie IMM na Facebooku.  Wszystkim serdecznie gratulujemy!

Bądź na bieżąco!
Śledź informacje o konkursie na naszym FB

Nagrody

I miejsce
logotyp agencja PR Fleishman-Hillard
  • 1-miesięczny staż w agencji Fleishman-Hillard w Londynie
  • 5 400 PLN
  • Półroczna prenumerata magazynu "Brief"

FleishmanHillard
Czołowa agencja PR, działająca w obszarze komunikacji zintegrowanej, w tym: public relations, public affairs, content marketing, digital oraz social mediów.

II miejsce
logotyp LEWIS PR
  • 1-miesięczny staż w agencji LEWIS PR w Pradze
  • 1600 PLN
  • Półroczna prenumerata magazynu "Brief"

LEWIS PR
Globalna agencja komunikacji. Oprócz relacji z tradycyjnymi mediami, LEWIS PR specjalizuje się w social mediach, marketingu cyfrowym oraz usługach kreatywnych.

III miejsce
logotyp mediaTrust
  • 1-miesięczny staż w MediaTrust w Bukareszczie
  • 1250 PLN
  • Półroczna prenumerata magazynu "Brief"

Media Trust
Rumuńska filia Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), oferuje swoim klientom bieżący dostęp do informacji, pojawiających się w mediach (prasa, internet, radio i TV) z 15 krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

obrazek walizki
Nagrody rzeczowe dla wybranego przez internautów autora najlepszej strategii.

Nagrody rzeczowe dla głosujących internautów oraz dla autora zwycięskiej strategii.

40%

40% zniżki na półroczną prenumeratę magazynu "Brief" dla wszystkich uczetników konkursu, półroczna prenumerata magazynu "Brief" dla wszystkich finalistów.

ikona ami IMM

aMI – bezpłatny dostęp do monitoringu internetu i mediów społecznościowych dla wszystkich uczestników, którzy zakwalifikowali się do II etapu konkursu w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015.

Jak wygrać staż?

Konkurs składa się z 3 etapów, w każdym z nich uczestnicy wykonują zadanie konkursowe, przygotowując strategię komunikacji CSR dla wybranej fundacji od briefu po prezentację.

Brief
I Brief strategii

1. Przygotuj brief strategii komunikacji (1 str., 1800 znaków ze spacjami w pliku doc.) dla jednej z trzech fundacji odpowiedzialnych społecznie w przypisanej jej kategorii: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” lub „Promujemy kulturę”.

Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą" jest organizacją pożytku publicznego, która obejmuje opieką ponad 26 tysięcy podopiecznych z całego kraju. Jej misją jest ratowanie zagrożonego życia dzieci, przywracanie im zdrowia, wspieranie ich edukacji, niesienie pomocy w trudnych warunkach materialnych. Dla podopiecznych prowadzi trzy nowoczesne Ośrodki Rehabilitacji - Amicus, Biomicus i Cemicus. Dzieciom i rodzicom spoza Warszawy zapewnia zakwaterowanie w dwóch fundacyjnych hostelach. Dla podopiecznych z całego kraju organizuje spotkania, warsztaty i zabawy.
Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! jest Organizacją Pożytku Publicznego, która walczy o przestrzeganie praw zwierząt i poszanowania ich życia, interweniuje w przypadkach znęcania się nad zwierzętami, buduje świadomość ludzi opartą na odpowiedzialności i trosce o zwierzęta oraz promuje wegetarianizm i weganizm jako styl życia wolny od cierpienia i zabijania. W Polsce Fundacja działa już od 2000 roku.
Główny cel Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych stanowi realizacja projektów z zakresu edukacji artystycznej oraz wspieranie Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w jej misji, jaką jest upowszechnianie sztuki współczesnej. W tych celach zawiera się zarówno internetowe narzędzie edukacyjne na licencjach Creative Commons, jak i inne projekty Towarzystwa, m.in. szkolenia dla nauczycieli „Alfabet sztuki, czyli jak czytać sztukę współczesną”.
  • I temat – Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
    Strategia komunikacji przekazywania 1% podatku na działalność prowadzonych przez Fundację trzech Ośrodków Rehabilitacji Medycznej - AMicus, Biomicus i Cemicus, przeznaczonych dla podopiecznych organizacji. Grupa docelowa: kobiety i mężczyźni powyżej 25 roku życia, wykształcenie minimum średnie.
  • II temat – Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!
    Strategia kampanii, skupiająca się na stworzeniu strony internetowej, dostosowanej do urządzeń mobilnych, działaniach w portalach społecznościowych oraz stworzeniu aplikacji mobilnej. Mile widziane niestandardowe działania komunikacyjne. Cel: edukacja społeczeństwa na temat niehumanitarnych warunków hodowli zwierząt na futra oraz zniechęcenie do zakupu futer naturalnych. Grupa docelowa: kobiety z dużych miast (wiek 25-40 lat, zarobki powyżej średniej krajowej).
  • III temat – Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych
    Stworzenie strategii, której celem jest: utrwalenie wizerunku Towarzystwa jako organizacji zajmującej się edukacją z zakresu sztuki współczesnej i wspierającej działalność Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki. Grupa docelowa: osoby zainteresowane sztuką współczesną – studenci, osoby aktywne zawodowo, osoby starsze.

2. Wyślij brief na praktykuj@imm.com.pl w temacie wpisując „PRaktykuj za granicą – brief” do 31 maja 2015.

Analiza
aMI narzędzie IMM

1. Zastosuj narzędzie IMM - automatyczny monitoring internetu (AMI) - i wykorzystaj analizę zgromadzonych danych w zadaniu konkursowym. Organizator przekaże dostęp do AMI uczestnikom II etapu na 2 miesiące. Bezpłatny test AMI na 7 dni – dostępny dla uczestników wszystkich etapów! 

Przygotuj opis strategii

2. Przygotuj szczegółowy opis strategii komunikacji (maks. 15 tys. znaków ze spacjami w pliku doc.).

Wyślij opis strategii

3. Wyślij opis strategii komunikacji na praktykuj@imm.com.pl w temacie wpisując „PRaktykuj za granicą – strategia” do 31 sierpnia 2015.

Uzyskaj dostęp
Pobierz poradnik
Jak pisać (i prezentować) strategię komunikacji

Prezentacja
Poprzednie edycje konkursu

1. Przygotuj prezentację na temat strategii (pokaz slajdów w programie SlideShare w języku angielskim) i wyślij link do prezentacji na praktykuj@imm.com.pl w temacie wpisując „PRaktykuj za granicą – prezentacja” do 24 października 2015.

Wygraj płatny staż

2. Zaprezentuj strategię w języku angielskim przed Jury w dniu 20 listopada 2015 przed Galą Rozdania Nagród.

Wygraj płatny staż

3. Wygraj płatny staż w Londynie, Pradze lub Bukareszcie.

Wyjedź na praktyki

4. Wyjedź na praktyki w 2016 roku (termin stażu będzie ustalany indywidualnie z każdym kandydatem).

Opinie uczestniczek poprzednich edycji PRaktykuj za granicą

Nikola Ciesielska

Nikola CiesielskaUdział w konkursie był dla mnie niezwykłą przygodą, szkoleniem i przełamywaniem własnych barier. Pozwolił mi zweryfikować w praktyce to, czego nauczyłam się do tej pory w teorii. Poza stażem w londyńskiej agencji Fleishman Hillard, nagrodą była dla mnie również możliwość wejścia w szeregi fundacji Rak’n’Roll. Dzisiaj jestem członkiem zespołu i niedługo ruszamy z realizacją kampanii, którą napisałam w ramach konkursu „PRaktykuj za granicą”.

Monika PabijańskaDziałanie poza schematem jest możliwe tylko wtedy, gdy po nasiąknięciu wiedzą, spojrzy się na nią z dystansu – najlepiej takiego kosmicznego. Nie mogłabym wymarzyć sobie lepszej orbity dla mojej wiedzy o PR, niż konkursowy staż. Możliwość spojrzenia z perspektywy jednej z najlepszych agencji w Londynie, pozwoliła mi ukształtować własną misję w obszarze PR. A to stało się fundamentem działalności, którą prowadzę do dziś.

Monika Pabijańska
Anna Rzeźnik

Anna RzeźnikW PRaktykuj najcenniejsza była dla mnie możliwość konfrontacji mojej pracy z profesjonalistami, zasiadającymi w jury. Ich uwagi i porady cały czas pomagają mi w życiu zawodowym.  Staż w Brukseli dał mi naprawdę dużego kopa i mnóstwo motywacji. Pokazał nie tylko, że warto się starać, ale też jak dużo jeszcze przede mną.  Warto było wziąć udział w PRaktykuj, bo to super okazja do sprawdzenia się i lepszego poznania branży, do której chce się wejść.

Monika WitońStaż odbyty w biurze Lewis PR przygotował mnie do samodzielnej pracy na stanowisku specjalisty ds. PR. Nie zamieniłabym tych miesięcy na nic innego. Zdobyłam niezwykle cenne doświadczenie, dzięki któremu nie tylko nie miałam trudności ze znalezieniem pracy, ale również bez problemu poradziłam sobie na samodzielnym stanowisku.

Monika Witoń
Wiola Starczewska

Wiola StarczewskaStaż w agencji Fleishman Hillard był dla mnie wyzwaniem - nigdy wcześniej nie pracowałam w międzynarodowym środowisku, właściwie nigdy przedtem nie byłam za granicą! Poza tym Londyn to ekscytujące miasto - po miesiącu tam spędzonym wyjeżdżałam pewna siebie. 

Olga NowickaStaż w Burson-Marsteller pozwolił mi na zapoznanie się ze specyfiką pracy międzynarodowej agencji PR, działającej w samym sercu zjednoczonej Europy. Od pierwszego dnia zostałam członkiem wyjątkowego teamu, specjalizującego się we wspieraniu firm z różnych branż w ich kontaktach z instytucjami Unii Europejskiej. Nabyte doświadczenia z powodzeniem wykorzystuję w mojej obecnej pracy.

Olga Nowicka

Jury

Eliza Misiecka

Dyrektor GENESIS Public Relations. Dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, 21 lat doświadczenia w branży PR.

Dr Anna Adamus-Matuszyńska

Socjolog, wykładowca, prekursorka public relations w Polsce, doradca i trener PR.

Marzena Strzelczak

Dyrektorka Generalna w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, specjalistka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC.

Magdalena Grabarczyk-Tokaj

Kierownik ds. rozwoju badań w IMM, socjolog cyfrowy i analityk mediów. W badaniach mediów od 14 lat, w analizach mediów na potrzeby PR – od niemal dekady.

Łukasz Kluj

Regional Director Eastern Europe w LEWIS PR, ma ponad dziesięć lat doświadczenia w pracy jako dziennikarz, a także w marketingu i public relations.

Julia Kozak

Dyrektor Zarządzająca FleishmanHillard Polska, specjalizuje się w budowaniu strategii komunikacji, zarządzaniu kryzysowym oraz oraz tworzeniu strategii  B2B i B2C. Prowadzi działania edukacyjne i szkoleniowe. wiceprezes Związku Firm Public Relations, wieloletnia jurorka konkursów, m.in. Złote Spinacze, Cannes Lions 2014.

Agnieszka Ostas

Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji Dzieciom „Zdażyć z Pomocą”.

Justyna Markiewicz

Zastępca Dyrektora Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki.

Urszula Rzeszutek

Sekretarz redakcji magazynu "Vege". Dziennikarka, tłumaczka, absolwentka medycyny  weterynaryjnej. Wieloletnia działaczka na rzecz zwierząt, koordynatorka kampanii wegetariańskiej Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! oraz sekretarz redakcji magazynu "Vege".

Porady

Porada Eliza Misiecka
Eliza Misiecka

Dobra strategia komunikacji powinna być syntetyczna, przejrzysta i skuteczna. Warto już na początku zaplanować sposoby mierzenia efektów działań PR na każdym etapie strategii, by na bieżąco śledzić, czy realizowane działania przynoszą rezultat. Polecam także, by zwrócić uwagę na jakość zaplanowanych narzędzi PR – niekoniecznie to, co spektakularne – jest najskuteczniejsze.  

Porada Anna Adamus-Matuszyńska
Dr Anna Adamus-Matuszyńska

Ryszard Kapuściński ponoć mawiał, że aby napisać jedną stronę swej kolejnej książki, czytał wcześniej około 1000 stron prac innych autorów. Podobnie w public relations. Do przygotowania jednej strategii czy kampanii, dobrze jest zapoznać się z wieloma, zarówno tymi zakończonymi sukcesem, jak i tymi, które nie zdołały zrealizować swoich celów.

Porada Marzena Strzelczak
Marzena Strzelczak

CSR w komunikacji powinien być tym, czym wewnętrzny imperatyw bohatera w literaturze.  Główną siłą, pragnieniem, motywacją jego działań. Konflikt pragnień i realizowanych celów bohatera,  buduje napięcie i sprawia, że rzeczywistość lietracka/powieść zyskuje. W rzeczywistości przedsiębiorstw powinna być pełna spójność między wartościami a celami strategicznymi organizacji. Inaczej firma, długofalowo, traci, a CSR zamienia się w PR.  Z tego samego powodu komunikacja oparta na CSR powinna być obecna we wszystkich obszarach działalności firmy, na poziomie strategii, projektowania produktów, relacji z klientem czy zakupów/zamówień.

Organizator
Instytut Monitorowania Mediów
Patron honorowy
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Sponsorzy
LEWIS PR
FleishMan Hillard
mediaTRUST
Patron główny
Gazeta Praca
Partnerzy
Fundacja Dzieciom
Viva
Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych
Patroni medialni
PRoto
Brief
Marketer+
Marketing przy kawie
Student News
Mediarun
Aegee
Radio Kampus
dla studenta
prnews.pl

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! +48 22 378 37 50