IMM: Piknik, koncert, i piwo, czyli Warszawa nad Wisłą

Jak wypoczywają warszawianki i warszawianie nad Wisłą? Najczęściej piknikują i słuchają muzyki na żywo – wynika z analizy komentarzy w social media. Każdego tygodnia mieszkańcy stolicy ponad 4000 razy chwalą się w internecie sposobami spędzania czasu nad rzeką. Ich relacje zamieszczone w serwisach społecznościowych zbadał IMM.

Nad Wisłę pod chmurkę

IMM zmonitorował w social media komentarze, w których pojawiały się słowa „Wisła” i „Warszawa”, oraz których autorzy zdradzali swój sposób spędzania wolnego czasu nad rzeką. 

Najwięcej, bo 19% wpisów, dotyczy grillowania, pikników i innych przyjemności dla podniebienia. Na drugim miejscu znalazły się nadbrzeżne koncerty, sety DJ-skie i muzyka na żywo, a na trzecim – aktywność fizyczna, w tym m.in. bieganie, rower, spacery i sporty wodne. W połowie stawki znajdziemy wzmianki o piciu piwa i innych alkoholi „pod chmurką”, a także o licznych klubach i klubokawiarniach nad brzegiem Wisły. Mniej modne jest opalanie się, a najrzadziej warszawianie wspominają o randkowaniu nad brzegiem rzeki.

 

Na lewo most, na prawo most…

Internauci nieco częściej wspominają o lewym brzegu Wisły. Facebookową stronę „Schodki nad Wisłą” – mowa o terenach bulwarów wiślanych – obserwuje ponad 40 000 osób. A jeżeli nie „pod chmurkę” i na schodki – to do klubu, baru lub klubokawiarni. Wśród tegorocznej oferty nadwiślańskiej, największą popularnością na Facebooku cieszą się „Temat Rzeka”, „Cud nad Wisłą”, „Plac Zabaw” i „Plażowa”. W socialmediowych komentarzach, o nadwiślańskich miejscówkach najczęściej wspomina się w kontekście imprez kulturalnych: koncertów, setów didżejskich, kin i teatrów plenerowych czy spotkań dyskusyjnych.

Wisła warta miliony

Wisła i Warszawa pojawiają się w dyskusjach internautów i artykułach w serwisach internetowych ponad 4000 razy tygodniowo. Gdyby osiągnięte w ten sposób dotarcie do obiorców przełożyć na wydatki reklamowe, koszt promocji warszawskiego wybrzeża Wisły jako miejsca wypoczynku wyniósłby nawet 6 mln zł.

Tematem Wisły powinny zainteresować się także marki. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, Polacy w komentarzach publikowanych  „znad Wisły” najczęściej wymieniają marki piwa (m.in. Lech, Łomża, Carlsberg, Tyskie) i napojów bezalkoholowych (Pepsi lub Tymbark) a także m.in. lodów, słonych przekąsek, czy pizzerii i restauracji, które dostarczają jedzenie w okolice popularnych plenerowych miejsc spotkań nad Wisłą. W czołówce gastronomii: pizza i… sushi.

 

Selfie znad brzegu

Pobytem nad Wisłą warszawianie najczęściej chwalą się zamieszczając wpis na Facebooku (blisko 60% wpisów) lub zdjęcie na Instagramie (17%). Tweety znad brzegu stanowią 10% wszystkich publikacji na temat Wisły i Warszawy.